Interneta reklāmas plusi un mīnusi

Laikam neviens nesāks strīdēties par apgalvojumu, ka reklāma ir tirdzniecības virzītājspēks. Piedāvāto preču un pakalpojumu daudzums ir tik liels, ka pirmajā plānā izvirzās nevis preces reklāma, bet gan pārdošanas tehnoloģija. Mūsdienu klients ir izlutināts ar visdažādākajām akcijām, speciālajiem piedāvājumiem, tāpēc uzturēt noteiktu, kāda produkta vai pakalpojuma tirdzniecības līmeni ar katru gadu kļūst aizvien sarežģītāk. It īpaši, tas attiecas uz mazām kompānijām, kurām ir nopietni ierobežojumi finansiālajos resursos.
Tik cietsirdīgos konkurences apstākļos internets, kā reklāmas līdzeklis, iegūst jaunu statusu, tāpēc, ka pat visdārgākā reklāmas kampaņa internetā izmaksās daudz lētāk nekā līdzvērtīga reklāma kādā no televīzijām. Pēc amerikāņu zinātnieku pētījumiem, vidējā, viena klienta vērtība TV ir 80 dolāru, bet vidējā viena klienta vērtība interneta tīklos ir 0,1 dolārs. Protams, ja jūs tirgojat automobiļus, tad cena 80 dolāri par klientu ir smieklīgi maza, bet ja jūsu kompānija nodarbojas ar ēdienu piegādi ofisiem, tad visvairāk ticams, ka jūs nobankrotēsiet, ieguldot tik lielus līdzekļus reklāmas kampaņā. Protams, ja jums tādi līdzekļi ir. Ieguldot daudz mazākus līdzekļus interneta reklāmā, jūs izdosies saņemt arī lielu daudzumu jaunu klientu.

Runājot par reklāmu internetā, mēs ņemam vērā, ka ar reklāmas izvietošanu nodarbosies daudz maz veiksmīga reklāmas kompānija ( galvenokārt tāda, kurai pareiza pieeja lapu izstrādei un apkalpošanai), nevis kaut kāda pagrīdes kompānija ar neizdevušos projektu.

Kas tad mūs ‘’grūž’’ interneta virzienā? Pirmkārt, jau cena. Interneta reklāma ir manāmi lētāka par citu veidu reklāmām. Otrkārt, interneta reklāma ir interaktīva un var kalpot tiešajām pārdošanām (internetveikals). Treškārt, šis reklāmas veids ir visoperatīvākais, t.i., izmaiņas kuras tiek ievadītas reklāmas tekstā ir pieejamas lietotājiem jau dažu sekunžu laikā.

Interneta reklāmu var sadalīt trīs veidos:
1. Tirdzniecības zīmola reklāma.
2. Netiešā pārdošana.
3. Tiešā pārdošana.

Tirdzniecības zīmola reklāma – tā ir saite (parasti to sauc par prezentācijas saiti), kurā jūs neatradīsiet gandrīz nekādu kontaktinformāciju, kura jums kā klientam būtu noderīga, jūs tur vispār neatradīsiet noderīgu informāciju. Toties tādas saites parasti ir ļoti spilgtas, skaistas, bet galvenais, ka jūs tās labi atceraties. Šeit izstrādātāji un mākslinieki ļauj vaļu fantāzijai, cenšas padarīt projektu neatkārtojamu. Tādas reklāmas tehnoloģija ir ļoti vienkārša – izvēloties preci vai pakalpojumu, vienādos apstākļos, klients dos priekšroku jau pazīstamam tirdzniecības zīmolam. Ir pat tik ļoti atpazīstami preču zīmoli, ka klients pat nepievērš uzmanību augstajai cenai un zemajai kvalitātei.

Netiešā tirdzniecības tehnoloģija (saite – vizītkarte, korporatīvā saite) ir virzīta uz to, lai stimulētu nopirkt pakalpojumu vai preci. Tiek domāts, ka iepazīstoties saitē ar informāciju par kompāniju, klients vai nu atbrauks uz ofisu vai piezvanīs, ar nolūku iegādāties preci vai arī uzsākt sarunas par preces pirkšanu. Tādās saitēs var atrast jebkuru informāciju, kura jūs interesē, menedžeru kontaktus, ofisu adreses un visu pārējo informāciju. Pēdējā laikā tādās saitēs tiek piedāvātas aptaujas anketas, kuru mērķis ir virzīt pircējus veikt pirkumu.
Tiešā pārdošana – analoģiska otrajam variantam. Atšķirība ir tā, ka tūliņ, pēc preces izvēles, jūs uzreiz varat noformēt piegādi, apmaksāt rēķinu ar kredītkarti vai piegādes brīdī, samaksāt skaidrā naudā un pasūtīt kurjeru jums izdevīgā laikā. Interneta veikali tagad piedzīvo straujas attīstības laikus. Protams, ka interneta veikalos ir arī savi zemūdens akmeņi, bet liels daudzums analītiķu uzskata, ka tā ir nākotnes tehnoloģija un mēs viņu uzskatiem pievienojamies.

You may also like...