Reklāmu karš starp automašīnu apdrošinātājiem

Apdrošināšana mūsdienās ir kļuvusi ar milzu industriju, jo cilvēki vēlas būt droši, ka gadījumā, ja ar viņiem pašiem vai viņu mantu kaut kas notiek, tad viņi šādā situācijā saņems kaut kādu kompensāciju no saviem apdrošinātājiem. Viens no visbiežāk apdrošinātajiem objektiem ir automašīnas, un tā kā, piemēram, Latvijā OCTA apdrošināšana ir obligāta, un arī citur pasaulē automašīnas apdrošināšanas nepieciešamība ir ierakstīta likumā, auto apdrošināšanas industrija ir kļuvusi milzīga. Ne velti, piemēram, Amerikas Savienotajās Vsalstīs šī industrija ir 161 biljona dolāru vērta.

Taču tas, ka šī industrija ir kļuvusi tik milzīga, automātiski nozīmē, ka uzņēmumiem un apdrošināšanu piedāvātājiem kļūst arvien grūtāk un grūtāk konkurēt šajā industrijā, kā rezultātā pēdējo 20 gadu laikā auto apdrošinātāji ir ķērušies pie reklāmu izmantošanas, lai sevi popularizētu un sev piesaistītu pēc iespējas vairāk klientus. Un šīs auto apdrošināšanas reklāmas ir aizgājušas tik tālu, ka nu jau var teikt, ka pastāv reklāmu karš starp virkni lielākajiem auto apdrošinātājiem.
Lielā mērā var teikt, ka šis apdrošināšanas reklāmu karš sākās jau 2000. gadā, kad 1996. gadā izveidotais apdrošināšanas uzņēmums Geico televīzijā palaida reklāmu, kurā Geico automašīnu apdrošināšanas reklamēšanai tika izmantots nelielas zaļas ķirzaciņas tēls, kurš nodrošināja ne tikai Geico atpazīstamību, bet arī milzīgu peļņas pieaugumu tajā gadā. Šī reklāma aizsāka tendenci, kuru vēl joprojām nereti var manīt apdrošinātāju reklāmās – izmantot dažādus izdomātus tēlus sākot no ķirzakām, līdz alu cilvēkiem un pat cūciņām, lai padarītu apdrošināšanas reklāmas ne tikai interesantākas un piesaistošākas, bet arī, lai cilvēki atcerētos šīs reklāmas pēc tajās izmantotajiem tēliem. Un nu jau var teikt, ka šo reklāmās izmantoto tēlu klāsts ir kļuvis tik liels, ka apdrošinātāju reklāmas cīnās viena ar otru par oriģinālāko un neaizmirstamāko tēlu.

Interesanti, ka šī cīņa nav aizgājusi vējā, jo šie interesanti tēli patiešām piesaista cilvēku uzmanību. Tagad cilvēki biežāk apdrošināšanas uzņēmumus asociē tieši ar to reklāmām un tēliem, kas tajās ir parādījušies, kā rezultātā bieži cilvēki pat neapzināti dodas tieši pie tā apdrošinātāja, kura tēls tos ir piesaistījis un kuru tie atceras vislabāk. Kā arī nu jau vairāki šādu apdrošinātāju reklāmu tēli ir kļuvuši arī par popkultūras elementiem, kurus, piemēram, bērni izmanto, lai veidotu savus Helovīna kostīmus.

Bet cik tad šie uzņēmumi tērē, lai izveidotu šīs labi atpazīstamās reklāmas. Tici vai nē nereti lielās apdrošināšanas kompānijas reklāmām tērē summas, kuras ir tuvu miljardam. Zinu, ka to ir ļoti grūti iedomāties, bet, tā kā apdrošināšanas kompāniju peļņa it ļoti laba, tad lielākie uzņēmumi patiesām var arī atļauties tērēt astronomiskas summas, lai kaut kādā veidā atšķirtu sevi no pārējiem apdrošināšanas uzņēmumiem un uzvarētu sīvajā apdrošinātāju konkurences cīņā.

You may also like...