Sociālie mēdiji

Sociālie mēdiji mūsdienās mārketinga pasaulē ir viens no tā sauktajiem “Buzz” vārdiem, kas tiek lietots ļoti daudz, bet parasti cilvēki nemaz tā īsti nesaprot, ko tad tas nozīmē un kā šo lietu var izmantot mārketingam un reklāmai, lai varētu labāk pārdot kādu produktu vai pakalpojumu.

Kas ir sociālie mēdiji?

Vispirms jau sāksim ar to, kas tad ir sociālie mēdiji? Būtībā sociālie mēdiji ir interneta portāli, kuros cilvēkiem ir dota iespēja brīvi sazināties vienam ar otru, tādā veidā radot bez barjeru komunikāciju un pūļa ideju spēku. Sociālo mēdiju radītāji parasti cenšas izveidot sistēmu, kur cilvēki viens ar otru var sazināties ļoti viegli un lielākā daļa no informācijas, kas tiek ievietota šajos medijos ir pieejama visiem šī tīkla lietotājiem, tādā veidā radot informācijas brīvību, nevis šo informāciju slēpjot, kā tas ir ar individuālām ziņām. No šāda skatpunkta skatoties var teikt, ka sociālie mēdiji ir tīklveida struktūras, kur cilvēki var sekot, lasīt vai skatīt citus cilvēkus un tādā veidā, jo vairāk cilvēki ir reģistrējušies kādā no šiem portāliem, jo noderīgāka ir šī informācija, jo ja portālā ir tikai divi cilvēki, tad būtībā tie var apskatīt tikai viens otra informāciju, bet ja portālā ir jau 4 cilvēki tad katrs no šiem cilvēkiem var apskatīt pārējo 3 cilvēku informāciju un katrs būtībā var sazināties ar katru radot eksponenciālu funkciju.

Modernie Sociālie tīkli

Pašlaik populārākie sociālie tīkli Latvijā ir Facebook, Draugiem.lv, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Youtube un Instagram. Pēdējie divi un Pinterest gan nav uzskatāmi par ierastiem sociālajiem mēdijiem, jo šajās platformās cilvēki parasti apmainās ar video vai bildēm bet šīs bildes un video arī ir redzami visiem apkārtējiem cilvēkiem, tāpēc arī rada šo tīkla efektu. Pārējās lapas visas jau ir tieši pamatā satura sistēmas, jeb mikro-blogošanas vietnes, kur cilvēkiem ir dota iespēja izteikt savu viedokli vienam par otru un vienkārši pastāstīt savu patreizējo statusu dažos vārdos vai izplesties kādā citā resursā un veidot hipersaiti uz šo resursu.

Sociālais mārketings?

Nu, kad zinām, kādi tad ir populārākie sociālie tīkli un kas vispār it sociālie mēdiji mēs varam apspriest to, kā ir iespējams šajos mēdijos veidot reklāmas kampaņas un pārdot dažādas lietas. Būtībā jau jebkur, kur ir pieejams liels cilvēku daudzums vienmēr uzrodas arī mārketinga aģentūras un mārketinga speciālisti, kas dažādos veidos centīsies šiem cilvēkiem nopārdot dažādas lietas, un šajos sociālajos mēdijos ir tik liela daļa cilvēku, ka tie var veidot savas sistēmas, kas palīdz mārketinga aģentūrām un kompānijām reklamēt savus produktus. Lielākie tīkli, kā Facebook, Draugiem.lv un Twitter jau ir izveidojuši savas reklāmas platformas, kur uzņēmumiem ir iespējams maksāt par cilvēkiem, kas vai nu uzspiež uz šīm reklāmām vai arī par reklāmu parādīšanās reizēm. Galvenais ieguvums uzņēmumiem šeit ir tas, ka ir iespējams cilvēkus atrast pēc tā, ko tie dara šajos mēdijos, un tāpēc ir iespējams rādīt reklāmu tieši tiem cilvēkiem, kas varētu būt ieinteresēti nopirkt tos produktus, ko tu reklamē nevis tērēt naudu un rādīt reklāmu visiem cilvēkiem, tādā veidā cenšoties pārdot visiem, bet galu galā nepārdodot nevienam. Sociālās platformas noteikti, ka kļūs aizvien populārākas, un lielākās no tām jau tā pelna miljoniem un miljardiem lielas naudas summas tieši dēļ šīm reklāmas ievietošanas iespējām!

You may also like...